بازتاب گسترده بیانات مقام معظم رهبری در رسانه‌‌های خارجی

بازتاب گسترده بیانات مقام معظم رهبری در رسانه‌‌های خارجی

  • 81
پیام رهبر معظم انقلاب به مسلمان و حجاج بیت‌الله حرام در سرتاسر جهان، در رسانه‌های خارجی بازتاب داشت.
بازتاب گسترده بیانات مقام معظم رهبری در رسانه‌‌های خارجیرسانه‌های خارجی پیام آیت‌الله سید علی خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران، را در خصوص بی‌کفایتی آل سعود در برگزاری مناسک حج بازتاب دادند.
 
خبرگزاری فرانسه گزارش داد: آیت‌الله سید علی خامنه‌ای، رهبر معظم ایران، امروز  در پیامی از مسلمانان جهان خواستند تا در مدیریت سعودی‌ها بر اماکن مقدس اسلامی در این کشور تجدید نظر کنند. 
 
شبکه تلویزیونی الاتجاه نیز گزارش داد: «(آیت الله) سید علی خامنه‌ای فرمودند: حکام سعودی دفاع از مستکبران جهان و ائتلاف با صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها را راه باقی ماندن خود در این حکومت ظالمانه می دانند.»
 
در همین حال شبکه المنار نیز در خبری فوری اعلام کرد: امام خامنه‌ای فرمودند: حاکمان سعودی با تاسیس گروه‌های تکفیری، جهان اسلام را وارد جنگ‌های داخلی کرده‌اند. حاکمان سعودی در فاجعه سال گذشته منا و مسجد الحرام مقصرند.
 
از سوی دیگر، شبکه العالم نیز در خبری فوری اعلام کرد  آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی مهم به مسلمانان سراسر جهان با آغاز موسم حج بیت‌الله الحرام فرمودند یک سال از حادثه منا که در آن هزاران نفر مظلومانه جان خود را به خاطر کوتاهی حاکمان سعودی از دست دادند گذشت. حکام سعودی در ائتلاف خود با صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها از هیچ خیانتی برای دستیابی به اهداف خود فروگذار نمی کنند. حاکمان سعودی که راه خدا و مسجد الحرام را بر ایرانی‌ها بسته اند بقاء خود را در دفاع از مستکبران می دانند. هزاران خانواده از کشورهای مختلف عزیزان خود را در فاجعه منا از دست دادند از جمله حدود 500 نفر از ایرانی‌ها شهید شدند. حکام سعودی به جای ابراز ندامت از فاجعه منا و پیگرد مقصران آن حتی از تشکیل کمیته حقیقت یاب نیز خودداری کردند. آنها به جای اینکه متهم باشند خود را مدعی نشان دادند و دشمنی دیرینه خود با ایران را پنهان نکردند.

  • تاریخ ارسال : شنبه 20 شهريور 1395 ساعت: 23:11
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,

باید توان دفاعی را افزایش داد تا قدرت‌های زورگو، احساس تهدید کنند

  • 33
  • 1


باشگاه خبرنگاران - باید توان دفاعی را افزایش داد تا قدرت‌های زورگو، احساس تهدید کنند/دولت امریکا فاقد صلاحیت برای اظهارنظر درباره جمهوری اسلامی ایران است/حرکت علمی کشور باید با قدرت ادامه یابد


  • تاریخ ارسال : شنبه 20 شهريور 1395 ساعت: 23:10
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,

ال سعود همان شجره ملعونه است

  • 72

چرا رهبر انقلاب از عبارت شجره ملعونه استفاده کردند؟

در بخشی از پیام حج رهبر انقلاب در توصیف آل‌سعود، از اصطلاح «شجره‌ی ملعونه» استفاده شده است. این اصطلاح که برگرفته از متن قرآن کریم است اشاره به ماجرای رؤیایی دارد که پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم دیده‌اند. در آیه‌ی ۶۰ سوره‌ی اسرا چنین آمده است: «وَ إِذْ قُلْنا لَکَ إِنَّ رَبَّکَ أَحاطَ بِالنَّاسِ وَ ما جَعَلْنَا الرُّؤْیَا الَّتِی أَرَیْناکَ إِلَّا فِتْنَةً لِلنَّاسِ وَ الشَّجَرَةَ الْمَلْعُونَةَ فِی الْقُرْآنِ وَ نُخَوِّفُهُمْ فَما یَزِیدُهُمْ إِلَّا طُغْیاناً کَبِیراً» : «و چون برایت گفتیم: به‌راستی پروردگارت به مردم احاطه داشته‌ و آن رؤیایی را که به تو نمایاندیم و (نیز) آن درخت لعنت‌شده در قرآن را، جز وسیله‌ای برای امتحان مردم قرار ندادیم. و ما بیم‌شان می‌دهیم، پس ایشان را به‌جز طغیانی بزرگ نمی‌افزاید.»

سؤال آن است که این شجره‌ی ملعونه چیست که خداوند آن را وسیله‌ای برای آزمایش و امتحان مردم قرار داده است؟ مخصوصا آنکه در هیچ یک از آیات کریم، شجره‌ای به چشم نمی‌خورد که مورد لعن خداوند قرار گرفته باشد. برخی از مفسران معتقدند که این شجره، شجره‌ی زقوم است و به آیه‌ی ۶۲ سوره‌ی صافات اشاره می‌کنند که «أَمْ شَجَرَةُ الزَّقُّومِ إِنَّا جَعَلْناها فِتْنَةً لِلظَّالِمِینَ». اما همانگونه که مشخص است در این آیه، صرفا به محل امتحان بودن زقوم اشاره می‌شود و دیگر مورد لعن قرار نگرفته است.

به‌همین علت برخی از مفسران دیگر اعتقاد بر این دارند که کلمه‌ی «شجره» را نباید به معنای تحت‌اللفظی آن یعنی «درخت» ترجمه کرد، بلکه با توجه به محتوای آیه می‌توان دریافت که مراد خداوند از بیان آن چیز دیگری بوده است. شبیه چنین موضوعی در آیات ۲۴ و ۲۶ سوره‌ی ابراهیم علیه‌السلام نیز آمده است که خداوند از دو عبارت «شجره‌ی طیبه» و «شجره‌ی خبیثه» برای توصیف وضعیت دو جریان حق و باطل استفاده شده است: «أَلَمْ تَرَ کَیْفَ ضَرَبَ ٱللَّهُ مَثَلًۭا کَلِمَةًۭ طَیِّبَةًۭ کَشَجَرَةٍۢ طَیِّبَةٍ أَصْلُهَا ثَابِتٌۭ وَفَرْعُهَا فِى ٱلسَّمَآءِ» و «وَمَثَلُ کَلِمَةٍ خَبِیثَةٍۢ کَشَجَرَةٍ خَبِیثَةٍ ٱجْتُثَّتْ مِن فَوْقِ ٱلْأَرْضِ مَا لَهَا مِن قَرَارٍۢ».

  • تاریخ ارسال : شنبه 20 شهريور 1395 ساعت: 23:6
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,
ادامه مطلب

حافظین برتر قرآنی ارتش به رقابت پرداختند

  • 61

 حافظین برتر قرآنی ارتش در دومین روز از شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی خواهران شاغل و خانواده های کارکنان آجا به رقابت پرداختند.

به گزارش روابط عمومی ارتش، در دومین روز از شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی خواهران شاغل و خانواده های کارکنان آجا، 184 نفر از حافظین قرآنی رشته های 10، 15 و 30 جزء خواهران شاغل در ارتش و نیز حافظین قرآنی رشته های 15، 20، 25 و 30 جزء برادران با یکدیگر به رقابت پرداختند.

شایان ذکر است این رقابتها در مرکز همایش های کوثر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و مسجد امام خمینی(ره) ستاد آجا در حال انجام می باشد.

گفتنی است مراسم اختتامیه و اهدای لوح و هدایای شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی خواهران شاغل و خانواده های کارکنان آجا چهارشنبه 17 شهریور ماه با حضور فرماندهان و مسئولان لشکری و کشوری در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار می شود.


  • تاریخ ارسال : شنبه 20 شهريور 1395 ساعت: 23:6
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,

دیدارهیئت نظامی کشور ایتالیا با فرمانده نیروی دریایی ارتش

  • 39

هیئت بلندپایه ای از ارتش کشور ایتالیا با امیر دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران دیدار کردند.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران به نقل از نیروی دریایی این هیئت 5 نفره به ریاست دریادار روبرتو کیاماچلا جانشین معاون عملیات و رئیس اداره روابط بین الملل ارتش ایتالیا به منظور توسعه روابط فی ما بین ظهر امروز در ستاد نیروی دریایی راهبردی ارتش با دریادار سیاری دیدار کردند.


  • تاریخ ارسال : شنبه 20 شهريور 1395 ساعت: 23:4
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,

تجلیل فرمانده کل ارتش از حضور پرشور جوانان در مسابقات قرانی آجا

  • 27

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در جمع متسابقین شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی خواهران شاغل و خانواده های کارکنان آجا از آنان تجلیل کرد.

 به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، سرلشکر عطاءالله صالحی، فرمانده کل ارتش صبح امروز دوشنبه، همزمان با دومین روز از برگزاری مسابقات قرانی آجا در جمع متسابقین این دوره از مسابقات در مسجد حضرت امام خمینی(ره) ستاد آجا حضور یافت و از نزدیک با آنان دیدار و به گفت و گو پرداخت.

فرمانده کل ارتش در این دیدار بر نقش معنویت در تقویت و ارتقاء بنیه دفاعی تأکید و از حضور پرشور جوانان و خانواده های کارکنان آجا در مسابقات قرآنی تجلیل و قدردانی کرد.

گفتنی است شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی خواهران شاغل و خانواده های کارکنان آجا به مدت سه روز از 14 تا 17 شهریور ماه و به همت معاونت فرهنگی و روابط عمومی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در سالن همایش های کوثر این سازمان برگزار و از منتخبین طی مراسمی در اختتامیه این رقابت ها تجلیل بعمل خواهد آمد.

برای دیدن گزارش تصویری اینجا کلیک کنید


  • تاریخ ارسال : شنبه 20 شهريور 1395 ساعت: 23:4
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,

خشم رسانه های عربستان وقطر از کنفرانس" أهل السنة و الجماعة" پس ازبرائت از وهابیت وسلفی گری

  • 53

طی بیانیه ی علماء "اهل السنة والجماعة" برای  اولین بار وبشكل رسمی بامشاركت  ۲۰۰ عالم وداعی دینی .. با  حمایت مفتی الأزهر،. از وهابیت اعلام بیزاری کردند

Image result for ‫

 

کنفرانس"  أهل السنة والجماعة"  که درشهر  گروزنی  پایتخت جمهوری چچن  بمدت سه روز از ۲۵  تا ۲۷ آگوست ۲۰۱۶، با حضور بیش از ۲۰۰ عالم ومفتی از  مناطق مختلف  جهان اسلام،کشورهای عربی  ، اسلامی وغربی ،منعقد گردید،   خواستار  توقف  بجث و جدل و مشغول شدن به امور وقضایای کوچک ، که عملاً موجب تفویت  فرصت گروههای تروریستی در بهره برداری از آن  برای کشتار و ویرانی بوده، گردیده است
این کنفرانس ( أهل السنة والجماعة)  با تاکید بر مذاهب «الأشاعرة والماتریدیة در اعتقاد، واهل مذاهب چهارگانه درفقه،اهل التصوف  علمی  وأخلاقًی وتزكیه » براین مذاهب تائید دوباره داشت ،و  گروههای سلفی  و وهابیت  را  از  "دائرة اهل السنة والجماعة"  خارج دانست ، در این کنفرانس با ایجاد تعریف برای هریک از مذاهب رسمی مذکور  در حلقه ی »أهل السنة والجماعة»پس از رسیدن به نتایجی  با صدور بیانیه و توصیه های به کار خود پایان داد: که در این بیانه بر محوریت قران تاکید شده و وبا رد  انحراف خطرناکی که بوسیله ی افراطی ها  با توجه به نوع ربودن برداشت های انحصاری از قلب این دین حسب دلخواه خود و بیرون دیدن دیگر مذاهب رسمی وشرعی  از دایره ی دین اسلام را عبور از جریان شرعی "أهل السنة والجماعة"دانست بدین ترتیب مرزبندها با گروههای تکفیری مشخص گردید.


  • تاریخ ارسال : شنبه 20 شهريور 1395 ساعت: 23:2
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,

دشمن با راهبرد جنگ‌های ترکیبی به ‌دنبال تحقق اهداف خود در منطقه است

  • 55
  • 2

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: دشمن در مواجهه با ایران اسلامی راهبرد جنگ ترکیبی را در پیش گرفته و با استفاده از تهدید، تحریم، فشار اقتصادی و تمامی ظرفیت‌های جنگ‌های نرم، نیمه‌سخت و سخت به‌ دنبال تحقق اهداف خود در منطقه است.

امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش در ششمین جشنواره مالک اشتر که در مرکز آموزش و پشتیبانی نزاجا برگزار شد، با اشاره به اینکه فرماندهان نیروهای مسلح باید حضرت مالک اشتر را الگوی خود قرار دهند، اظهار داشت: حضرت مالک الگوی تقوا، شجاعت، بصیرت، مدیریت، فرماندهی، ولایتمداری، رزمندگی، تواضع و فروتنی بود؛ که مولا علی(ع) درباره او فرمود: «مالک اشتر همچون علی (ع) برای پیامبر (ص) بود».

وی ادامه داد: نام‌گذاری این جشنواره به نام ایشان بدین جهت است که ما فرماندهان سعی کنیم برای علی زمان خود، همچون مالک اشتر باشیم و صفات و بزرگ‌منشی او را در خود ایجاد کنیم.

امیر سرتیپ پوردستان در ادامه با اشاره به اینکه دشمن دیگر نقاب از چهره برکشیده است و با گستاخی از تمامی ظرفیت‌های خود برای رسیدن به اهدافش در منطقه استفاده می‌کند، افزود: دشمنان امروز از راهبرد جنگ‌ ترکیبی برای مقابله با اسلام ناب استفاده می‌کنند و در این راستا تمامی امکانات خود را به کار می‌بندند.

وی تصریح کرد: آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم و تجربه جنگ ویتنام و کره، راهبرد عملیات «قاطع سریع» را مورد استفاده قرار داد؛ که لازمه این راهبرد استفاده از همه ظرفیت‌ها به‌ویژه ظرفیت‌های جنگ نرم، نیمه‌سخت و جنگ سخت است تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به اهداف مورد نظر دست یابند.


  • تاریخ ارسال : شنبه 20 شهريور 1395 ساعت: 23:1
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,
ادامه مطلب

اخبار ارتش درهفته ای که گذشت

  • 67
  • 1

با حضور امیرسرتیپ پوردستان

مراسم اختتامیه چهاردهمین دوره رزم مقدماتی دانشجویان دانشگاه های افسری ارتش برگزارشد

مراسم اختتامیه چهاردهمین دوره رزم مقدماتی مشترک دانشجویان دانشگاه های افسری ارتش درآموزشگاه جوادالائمه(ع) نیروی زمینی آجا و با حضور امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان برگزارشد.

بازدیدسرلشکر صالحی از منطقه دوم دریایی ولایت

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در منطقه دوم ولایت نیروی دریایی از قسمت های مختلف این منطقه از جمله هوادریا، پهپاد و سایر یگان های رزمی مستقر در آن بازدید کرد.

فرمانده کل ارتش درجریان این بازدید ضمن ابراز رضایت از پیشرفت پروژه های در حال ساخت نیروی دریایی ارتش در محدوده سواحل مکران، تدابیر مربوط به پیگیری های ادامه روند پروژه های نظامی و عمرانی را ابلاغ کرد.

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش:

استفاده از استعدادهای بالقوه در سواحل مکران از اهداف توسعه در جنوب کشور است

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: استفاده از استعدادها و توانایی های مناطق و سواحل مکران از اهداف اصلی توسعه فرهنگی و اجتماعی در مناطق جنوب کشور است.

امیر دریادار غلامرضا خادم بی غم روز چهارشنبه در نشست خبری خیرین مدرسه ساز در سواحل مکران افزود: در نظر داریم 15شهریور سال جاری همایش بزرگی در مناطق مکران جنوب کشور با همکاری خیرین مدرسه ساز برگزار کنیم که با محوریت آموزشی و پرورشی مدارس این مناطق ساخته و تجهیز شوند.


  • تاریخ ارسال : شنبه 20 شهريور 1395 ساعت: 23:0
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,

توان دفاعی را افزایش دهید تا زورگویان احساس تهدید کنند

  • 31

حسینیه امام خمینی(ره) میزبان نمایشگاه دستاوردهای صنعت دفاعی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بود و حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا بیش از دو ساعت از فناوریهای پیشرفته، بومی و دانش‌بنیان که محصول تلاش، ابتکار و دانش محققان و متخصصان داخلی است و اثر مستقیمی بر افزایش توان رزمی نیروهای مسلح دارد، بازدید کردند.

در این نمایشگاه، دستاوردهایی در زمینه طراحی و ساخت انواع سامانه‌ها و تجهیزات پیشرفته «موشکی»، «راداری»، «دریایی»، «اپتیکی»، «زرهی»، «پهپاد» و «مراکز ارتباطاتی» به نمایش گذاشته شد.

گزارش از توانایی‌ها و تولیدات سامانه‌های پدافند موشکی در «بُردهای کوتاه، متوسط و بلند» بخش اول این نمایشگاه بود.


  • تاریخ ارسال : شنبه 20 شهريور 1395 ساعت: 22:59
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,
ادامه مطلب

هر قدر هم زندگی کنی آخرش می میری

  • 54

!*___ هر قدر هم زندگی کنی آخرش می میری ___*!

آیت الله مجتهدی تهرانی:

هر چه می خواهی در این دنیا زندگی کنی بکن! اما آخرش مرگ است

آقا از این کوچه نرو ! بن بست است. این خیره سر میرود. تاریک هم هست

پیشانی اش می خورد به دیوار.

این دنیا هم کوچه ی بن بست است. آخرش پیشانی مان میخورد به سنگ لحََد.

آن وقت تازه پشیمان می شویم. میگوییم خدایا مارا به دنیا بازگردان، ما

اشتباه میکردیم. دیگر عمل صالح انجام میدهیم. خطاب میرسد

کَلاّ : ساکت شو!

تو برگردی به دنیا باز همان آدم اولی ! تو خوب بشو نیستی. می گویی

من را برگردان به دنیا ، آدم خوبی میشوم.. این همه جنازه بردی،

دوستانت را بردی دفن کردی، میخواستی خیال کنی که خودت مرده ای.

بسم الله. جنازه که بردی دفن کردی فکر کن خودت هستی و دوباره

زنده شدی، آمده ای به دنیا. آیا اعمالمان را خوب می کنیم؟


  • تاریخ ارسال : یک شنبه 7 شهريور 1395 ساعت: 21:14
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,

قدرت جمهوری اسلامی ایران ...

  • 23

افسران - قدرت امروز جمهوری اسلامی ایران از خدای متعال است

 


  • تاریخ ارسال : یک شنبه 7 شهريور 1395 ساعت: 21:13
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,

کسی مثل عمار لازم است

  • 62


  • تاریخ ارسال : یک شنبه 7 شهريور 1395 ساعت: 21:12
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,

دیدار فرماندهان قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) ارتش با فرمانده کل قوا

  • 55
  • 0
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا ظهر امروز (یکشنبه) در دیدار فرماندهان و مسئولان قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (صلی‌الله‌علیه‌وآله) ارتش جمهوری اسلامی ایران، با تأکید بر اهمیت پدافند به‌عنوان «خط مقدم مقابله با هر گونه تهاجم»، جبهه‌ی مقابل جمهوری اسلامی را جبهه‌ای «خبیث، خدعه‌گر و مخالف استقلال ملت» خواندند و خاطرنشان کردند: در مقابل این دشمن که به‌دنبال تضعیف توان دفاعی کشور است، باید آمادگی‌های نیروهای مسلح آن‌چنان افزایش یابد که دشمن حتی به خود اجازه‌ی فکر کردن درباره‌ی تجاوز را ندهد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، «عزم، اراده و توانایی نیروی انسانی» را عاملی مهم در برطرف کردن موانع و ضعف‌ها برشمردند و افزودند: قرارگاه پدافند جزء خطوط مقدم و اصلی است و باید با قدر دانستنِ این موقعیت مهم، و با نشان دادن عزم، اراده و قاطعیت، عزم دشمن را در تهاجم تضعیف کنید.
رهبر انقلاب اسلامی مسئله‌ی دشمنی با ملت ایران و نظام اسلامی را فراتر از برخی دشمنی‌های رایج در دنیا دانستند و خاطرنشان کردند: جبهه‌ی مقابل ما که از آن با تعابیری همچون «نظام سلطه» یا «صهیونیسم جهانی» یاد می‌کنیم، جبهه‌ای خبیث و خدعه‌گر و با اندیشه‌های ظالمانه است که با اصل اعتقادات دینی، استقلال، و زیر بار حرف زور نرفتن ملت ایران، دشمنی دارد.
ایشان با اشاره به بروز دشمنی این جبهه‌ی مستکبر در چهره‌های گوناگون، افزودند: این دشمنی یک روز در چهره‌ی رژیم ایالات متحده‌ی آمریکا و روز دیگر در چهره‌ی رژیم ظالمی همچون صدام بروز می‌کند، اما مهم آن است که ما با استفاده از امکانات و ظرفیت‌های فراوان کشور و با شناخت موقعیت و برنامه‌ی دشمن، موضع و تصمیم درست را اتخاذ، و به آن عمل کنیم.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، مخالفت و جنجال گسترده درخصوص سامانه‌ی موشکی اس۳۰۰ و یا تأسیسات حفاظت‌شده‌ی فردو را نمونه‌هایی از خباثت دشمن ملت ایران خواندند و افزودند: سامانه‌ی اس۳۰۰ ابزاری دفاعی است نه تهاجمی، اما آمریکایی‌ها تمام تلاش خود را کردند که جمهوری اسلامی از این امکان برخوردار نشود.
ایشان افزودند: ما با چنین دشمنی مواجه هستیم که حق دفاع را نیز برای ملت ما قائل نیست و در واقع می‌گوید بدون دفاع بمانید تا هر زمان که خواستیم، بتوانیم کشورتان را مورد تهاجم قرار دهیم.
فرمانده کل قوا همچنین بر هوشیاری، اقدام به‌هنگام و به‌کارگیری روش‌های متنوع و ابزارهای پیشرفته در پدافند هوایی تأکید و خاطرنشان کردند: دشمن باید بفهمد که اگر تهاجم کند، ضربه‌ی محکمی خواهد خورد و دفاع ما شامل پاسخگویی نیز خواهد بود.
پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (صلی‌الله‌علیه‌وآله) با گرامیداشت هشتمین سالروز تشکیل این قرارگاه، گزارشی از مهم‌ترین اقدامات قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (صلی‌الله‌علیه‌وآله) بیان کرد.

  • تاریخ ارسال : یک شنبه 7 شهريور 1395 ساعت: 21:12
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,

دانشگاه فرماندهی و ستاد بالاترین مرجع تاکتیکی و عملیاتی ارتش است

  • 64

فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش در حاشیه مراسم افتتاحیه دوره جدید دافوس در جمع خبرنگاران گفت: این دانشگاه بالاترین مرجع تاکتیکی و عملیاتی ارتش جمهوری اسلامی ایران است و علاوه بر موارد کلی؛ در سطح تاکتیک و عملیات، شناخت راهبردهای دفاعی را هم به دانشجویان اموزش می دهد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ دکتر حسین ولی وند زمانی با اشاره به شروع دوره مقطع کارشناسی ارشد مدیریت دفاعی این دانشگاه گفت: ما در دافوس، گرایش های مختلفی از شاخه زمینی، پدافند هوایی، هوایی، دریایی و پشتیبانی خدمات رزمی را به دانشجویان ارتش، ستاد کل نیروهای مسلح، سپاه پاسداران و نیروی انتظامی و کشورهای دوست و هم پیمان آموزش می دهیم.

وی در ادامه گفت: در این دانشگاه، موارد کلی در سطح تاکتیک، عملیات و حتی شناخت راهبردهای دفاعی را به دانشجویان می آموزیم تا بینش کلی دانشجویان ارتقا پیدا کند و پس از پایان این دوره، آمادگی پذیرش مسئولیت در رده های میانی و بالای ارتش را داشته باشند.

سرتیپ دوم ولی وند به استقبال کشورهای دوست وهم پیمان جهت افزایش سهمیه حضور در این دانشگاه نیز اشاره و تصریح کرد: از آنجا که این دانشگاه از استادان خوبی برخوردار است، کشورهای دوست و هم پیمان نسبت به گذشته تقاضای افزایش سهمیه حضور در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران را دارند.

وی در پایان گفت: دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش آمادگی دارد با آموزش زبان فارسی، زمینه پذیرش دانشجویان میهمان و هم پیمان را فراهم بیاورد.


  • تاریخ ارسال : یک شنبه 7 شهريور 1395 ساعت: 21:11
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,

دافوس، نقطه آغازین ورود به تصمیمات راهبردی دفاعی است

  • 70

معاون هماهنگ کننده ارتش در مراسم افتتاحیه دوره های  27 و 11 دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس)؛ این دانشگاه را نقطه آغازین ورود به تصمیمات راهبردی حوزه دفاعی دانست.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر سرتیپ دکتر محمد حسین دادرس، معاون هماهنگ کننده ارتش در ابتدای سخنان خود، ضمن تبریک هفته دولت به دولتمردان جمهوری اسلامی ایران خطاب به دانشجویان دافوس ارتش اظهار داشت: فرماندهی معظم کل قوا همواره بصیرت و نفوذ را به عنوان دو دغدغه مهم  و اساسی کشور و جهان اسلام بیان می کنند.

وی ادامه داد: اگر به این دو مقوله درست توجه شود جایگاه رفیعی برای امنیت کشور و منطقه لحاظ خواهد شد.

سرتیپ دادرس با اشاره به ذکر حدیثی از امام باقر(ع) که پایه های دین اسلام را نماز،روزه، زکات، حج و ولایت می داند، تصریح کرد: ولایت اصلی ترین رکن به شمار می آید و بایستی با بصیرت و حرکت در این مسیر، راه هرگونه نفوذ را بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ببندیم.

معاون هماهنگ کننده ارتش همچنین با اشاره به این موضوع که بسیاری از کشورها فکر می کنند که در سایه قدرت کشورهای بزرگ می توانند قدرت خود را افزایش دهند، خاطر نشان کرد: آنها با این کار نه تنها نفی استقلال خود را رقم زده بلکه موجبات نا امنی در منطقه را نیز فراهم می کنند.

وی راه برون رفت از این موضوع را داشتن بصیرت برشمرد و گفت: اگر بصیرت وجود داشته باشد نفوذی اتفاق نخواهد افتاد.

گفتنی است، در ابتدای این مراسم امیر سرتیپ دوم ولیوند، فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش گزارشی از روند جذب دانشجویان جدیدالورود ارائه داد و گفت: در طول دوران برگزاری دافوس این دوره جوانترین دوره به شمار می آید که این نوید یک دوره خوب و با نشاط را خواهد داد.


  • تاریخ ارسال : یک شنبه 7 شهريور 1395 ساعت: 21:11
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,

سومین دوره جشنواره مالک اشتر برگزار شد

  • 72

سومین دوره جشنواره مالک اشتر به منظور تقدیر از فرماندهان و مسئولان موفق، در دانشگاه افسری امام علی(ع) نیروی زمینی ارتش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران به نقل از نیروی زمینی، سومین دوره جشنواره مالک اشتر به منظور تقدیر از فرماندهان و مسئولان موفق، صبح امروز چهارشنبه در سالن جوانشیر دانشگاه افسری امام علی (ع) نیروی زمینی ارتش برگزار شد.

فرمانده دانشگاه افسری امام علی (ع) در این مراسم  طی سخنانی گفت: بحث اشراف یک عنایتی است از طرف فرماندهی معظم کل قوا که ما متوجه مسئولیت هایمان باشیم.

سرتیپ دوم فولادی با اشاره به بندهایی از آئین نامه انضباطی به عنوان رساله عملی همه ی نظامیان افزود: مسئولیت، فقط برای فرماندهان نیست و تک تک کارکنان پایور نیز مسئولیت هایی دارند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری ؛اخلاص و انجام کار برای خدا ، اخلاق مداری و اقدام و عمل جهادی را محورهای اساسی در بحث اشراف برشمرد.  و در خاتمه از زحمات کلیه فرماندهان و کارکنان دانشگاه به ویژه در برگزاری اردوگاه های تابستانی تقدیر و تشکر کرد.

درپایان این جشنواره از فرماندهان و مسئولان برتر در حوزه اشراف تقدیر به عمل آمد.


  • تاریخ ارسال : یک شنبه 7 شهريور 1395 ساعت: 21:10
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,

بازدیدسرلشکرصالحی از اردوگاه دانشجویان دانشگاه های افسری ارتش

  • 70

امیرسرلشکر عطاءالله صالحی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران از اردوگاه رزم مقدماتی دانشجویان دانشگاه های افسری آجا در پادگان حضرت جوادالائمه(ع) لشکرک و یکان واکنش سریع سال سوم دانشگاه افسری امام علی(ع) بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، سرلشکر صالحی صبح امروز دوشنبه(1شهریور) با حضور در جمع دانشجویان دانشگاه های افسری ارتش از نزدیک در جریان روند آموزشی دانشجویان قرار گرفت.

گفتنی است در این دیدار فرمانده کل ارتش ضمن اقامه نماز جماعت با دانشجویان با آنان به گفتگو پرداخت.


  • تاریخ ارسال : چهار شنبه 3 شهريور 1395 ساعت: 1:10
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,

سومین همایش روحانیون مقیم مرکز ارتش برگزارشد

  • 50

سومین همایش روحانیون مقیم مرکز ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز در ستاد نیروی زمینی آجابرگزارشد.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران به نقل از نیروی زمینی،این همایش با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و امیر سرتیپ پوردستان فرمانده نیروی زمینی آجا و جمعی از مسئولان حوزه بهداشت و درمان ارتش و روحانیون شاغل مقیم مرکز در ستاد نیروی زمینی ارتش برگزار شد.

فرماندهی بهداشت،درمان و آموزش پزشکی ارتش طی سخنانی در این همایش ضمن تبریک روز پزشک، گفت: پزشکی حرفه ای مقدس ، با برکت و ارزشمندی است.

 سرتیپ لشکری در ادامه به تشریح شخصیت دانشمند بزرگ علم طب ابوعلی سینا، پرداخت و گفت: ابوعلی سینا شخصیتی بود که صاحب علم ، هنر و به عنوان فیلسوف، طبیب، جراح و به طور کلی نابغه و حکیم زمان خودش بود. فرهیخته  بزرگی که در 57 سال عمرش برکات زیادی را برای جامعه پزشکی و آیندگان داشت. نشر 540 کتاب نتیجه تحقیقات و تلاش های او است که مهمترین آن کتاب قانون می باشد که جامعه پزشکی از آن بهره برده و در بیشتر دانشگاه های معتبر اروپایی تدریس می شود.

سر تیپ دوم لشکری به اهمیت کار پزشکی پرداخت و اظهار داشت: پزشکان باید امین و درستکار باشند و این ماموریت خطیر حفظ سلامتی را به نحو احسن، با بزرگی، احترام، روی گشاده و مهربانی انجام دهند و بدانند که اجر کار خوب نزد خدا محفوظ است.

وی در ادامه سخنانش گفت: یکی از حلقه های بسیار محکم و مهم اتصال و ارتباط نیروهای مسلح با مردم، بهداشت و درمان است که این ارتباط از طریق بیمارستان ها و درمانگاه ها ایجاد می شود و بسیار موثر است.

رییس اداره بهداشت و درمان ارتش در پایان افزود: در حیطه بهداشت و پیشگیری هر چه بیشتر از سوی دولت و سازمان های مرتبط هزینه شود، چون که حفظ جان و سلامتی مردم در آن تامین می شود بیشتر از هزینه، یک سرمایه گذاری است.


  • تاریخ ارسال : چهار شنبه 3 شهريور 1395 ساعت: 1:10
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,

هفتمین مرحله طرح مردم یاری مجتمع پزشکی نهاجا در آذربایجان شرقی انجام شد

  • 58

هفتمین مرحله طرح مردم یاری مجتمع پزشکی نهاجا در مناطق محروم استان آذربایجان شرقی (شهرستان خسروشاه تبریز) انجام شد.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران به نقل از نیروی هوایی، دکتر نصوحی رئیس اداره بهداشت و درمان نیروی هوایی در این خصوص گفت: هفتمین مرحله طرح مردم یاری مجتمع پزشکی نهاجا در قالب سفیران سلامت به مدت 3 روز در منطقه شهرستان خسروشاه و دهستان اسپیران استان آذربایجان شرقی اجرا شد.

وی اضافه کرد: این طرح  با هدف خدمت رسانی به مردم، ارتقاء سطح بهداشت و درمان در منطقه و آمادگی برای ایفای نقش در شرایط آب و هوایی منطقه شمال غرب کشور برگزار شد.

رئیس اداره بهداشت و درمان نهاجا اظهار داشت: در این طرح متخصصین چشم ، گوش و حلق و بینی، ارتوپدی، جراح عمومی، رادیولوژی، دندانپزشکی، طب اورژانس، زنان و زایمان، اطفال، پوست، داخلی، مامایی و پزشک عمومی بیماران را معاینه کردند.

وی ادامه داد: ضمناً گروه های بهداشت محیط، آزمایشگاهی، طب پیشگیری، مشاوره و روان شناس و دام پزشک این تیم را همراهی می کنند و خدمات لازم را ارائه کردند.

دکتر نصوحی تصریح کرد: در اجرای این طرح، تجهیزات همراه تیم پزشکی شامل سامانه های متحرک، اطاق عمل سیار، اتوبوس آمبولانسی، پست امداد و بیمارستان صحرایی جهت خدمت پزشکی به مراجعین پیش بینی شده بود.

وی گفت: داروهای نسخه شده توسط پزشکان و بسته های بهداشتی به صورت رایگان در اختیار مراجعین قرار می گیرد.

 دکتر عقیقی سرپرست تیم اعزامی نیز گفت: آمار کل مراجعین به تیم پزشکی نهاجا در حدود 5 هزار نفر بوده است که خدمات لازم به مراجعین به نحو احسن ارائه شد.

وی درپایان اضافه کرد: فعالیت های طب پیشگیری برای جلوگیری از بروز بیماری دامی طی سه روز معاینه بر روی 355 راس دام، سم پاشی 7 روستا و توزیع داروی انگل در دامداری ها انجام شد.

 


  • تاریخ ارسال : چهار شنبه 3 شهريور 1395 ساعت: 1:8
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,

تعریف واقعی «پایگاه نظامی خارجی» چیست؟/ شتاب عملیات‌های ضد داعش با سوخت‌گیری از همدان +عکس

  • 99

 

پایگاه نظامی در خاک کشور دیگر، نوعی سفارتخانه کشور میهمان محسوب شده که دارای شرایط کاملا متفاوت با خاک دولت میزبان بوده و قوانین آن، منطبق با مقررات نظامی و سیاسی کشوری است که اکنون از آن پایگاه نظامی استفاده می‌کند.

به گزارش سرویس دفاع و امنیت مشرق، از هفته گذشته و با اعلام خبر حضور بمب افکن های روسی در پایگاه هوایی همدان به منظور حمله هوایی به اهداف مربوط به گروه های تروریستی و تکفیری در سوریه، بحث های زیادی در بین نخبگان و مردم عادی کشور درباره قانونی بودن حضور واحد های نظامی روسیه در ایران مطرح شده است.
مهمترین موضوع در این زمینه، تعریف پایگاه نظامی و تطبیق آن با پرواز هواپیماهای روسی از داخل کشورمان است و دوم آنکه پایگاه های نظامی کشورهای دیگر در سایر نقاط دنیا به چه صورت است؟
 
اصل 146 قانون اساسی چه می گوید؟
 
اصل 146 قاون اساسی را می توان مهمترین عنصر در نظرات مخالفان و موافقان این اتفاق دانست. بر اساس اصل 146 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «استقرار هرگونه پایگاه نظامی خارجی در کشور هر چند به عنوان استفاده‌های صلح‌آمیز باشد ممنوع است‌.»
 
این اصل به صورت کاملا مشخص و بر اساس یکی از شعار های اصلی نظام جمهوری اسلامی یعنی نه شرقی نه غربی، وجود پایگاه های نظامی کشورهای خارجی در کشورمان را ممنوع می کند.هرچند که از سوی دیگر، بند سوم اصل 176 قانون اساسی، تصمیم گیری برای «بهره‏ گیری‏ از امکانات‏ مادی‏ و معنوی‏ کشور برای مقابله‏ با تهدیدهای‏ داخلی‏ و خارجی» را به عهده شورای عالی امنیت ملی گذاشته است.
هرچند همکاری اخیر ایران و روسیه، قطعا معطوف به این اصل و مصوبه شورای عالی امنیت ملی است اما باید این سوال مهم را نیز پاسخ داد که 
آیا روسیه در ایران صاحب پایگاه نظامی شده است؟
 

 

نگاهی به وضعیت پایگاه های نظامی خارجی در دنیا

  • تاریخ ارسال : چهار شنبه 3 شهريور 1395 ساعت: 1:7
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,
ادامه مطلب

پرواز جنگنده‌های ایرانی با اولین موتور ملی و پایان انتظار برای رونمایی از «اس300» ایرانی+عکس

  • 50

اولین موتور توربوجت ملی و سامانه باور 373 به نمایش در آمدند+عکس

 رییس جمهور در روز صنعت دفاعی، از نمایشگاه توانمندی‌های وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حوزه هوایی، سامانه پدافند هوایی برد بلند باور ۳۷۳ و اولین موتور توربوجت ملی بازدید کرد.

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق، حجت الاسلام حسن روحانی روز یکشنبه همزمان با ٣١ مرداد روز صنعت دفاعی، با حضور در سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از توانمندی های این وزارتخانه در حوزه هوایی شامل بخش های هواپیماهای جنگنده و ترابری، بالگردها، هواپیماهای بدون سرنشین و فناوری های نوین بازدید و از نزدیک در جریان آخرین دستاوردها و تحولات این حوزه راهبردی از جمله مراحل طراحی و ساخت نخستین موتور توربوجت ملی هواپیما قرار گرفت.


  • تاریخ ارسال : چهار شنبه 3 شهريور 1395 ساعت: 1:5
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,
ادامه مطلب

صنعت دفاعی کشور، نماد خودکفایی و خودباوری ملی می باشد

  • 73

ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت فرا رسیدن 31 مرداد، روز صنعت دفاعی، بیانیه ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

صنعت دفاعی کشور بعنوان نماد خودباوری و اعتماد به نفس ملی یکی از ارکان مهم صیانت از تمامیت ارضی و استقلال کشور می باشد که با حضور غیورمردان عرصه صنعت در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح موجبات رفع نیازمندی های دفاعی کشور را فراهم آورده است.

ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه بیانیه خود، اتکال به قدرت لایزال الهی و روحیه جهادی؛ تکیه بر قابلیت‌ها و توانایی‌های بومی و ملی؛ بکارگیری عزم و اراده انقلابی در به صحنه آوردن استعداد‌های خلاق و اتکاء به دانایی و توانایی نیروهای متعهد و مکتبی میهن اسلامی بر اساس منویات و فرامین فرمانده معظم کل قوا، حضرت امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) را از جمله خصوصیات ارزشمند صنعت دفاعی کشور دانسته که با تکیه بر آنها این عرصه را به آوردگاهی از عظمت، پویایی، ورزیدگی و توانایی برای رفع نیازهای نیروهای مسلح تبدیل کرده و فرصت نمایش اقتدار و بازدارندگی دفاعی کشور و مقاومت و اراده ملت ایران به عنوان عامل اصلی شکست‌های راهبردی نظام سلطه و استکبار را فراهم آورده است.


  • تاریخ ارسال : چهار شنبه 3 شهريور 1395 ساعت: 1:4
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,
ادامه مطلب
ورود کاربران

ورود کاربران

    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟
    عضويت سريع

    عضويت سريع

      نام کاربری
      رمز عبور
      تکرار رمز
      ایمیل
      کد تصویری
      چت باکس

      چت باکس


        نام :
        وب :
        پیام :
        2+2=:
        (Refresh)
        پشتيباني آنلاين

        پشتيباني آنلاين

          پشتيباني آنلاين
          آمار

          آمار

            آمار مطالب آمار مطالب
            کل مطالب کل مطالب : 1462
            کل نظرات کل نظرات : 0
            آمار کاربران آمار کاربران
            افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
            تعداد اعضا تعداد اعضا : 0

            آمار بازدیدآمار بازدید
            بازدید امروز بازدید امروز : 1
            بازدید دیروز بازدید دیروز : 0
            ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
            ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 0
            آي پي امروز آي پي امروز : 0
            آي پي ديروز آي پي ديروز : 0
            بازدید هفته بازدید هفته : 5
            بازدید ماه بازدید ماه : 64
            بازدید سال بازدید سال : 952
            بازدید کلی بازدید کلی : 63758

            اطلاعات شما اطلاعات شما
            آی پی آی پی : 18.220.66.151
            مرورگر مرورگر :
            سیستم عامل سیستم عامل :
            تاریخ امروز امروز :
            تبادل لینک هوشمند

            تبادل لینک هوشمند

              تبادل لینک هوشمند

              برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان عصر و آدرس asr581.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






              خبرنامه

              خبرنامه

                براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



                آخرین نطرات کاربران

                آخرین نطرات کاربران

                  درباره ما

                    به وبلاگ من خوش آمدید

                  کلیه ی حقوق مادی و معنوی سایت مربوط به عصر بوده و کپی برداری از آن با ذکر منبع بلامانع می باشد.
                  قالب طراحی شده توسط: تک دیزاین و سئو و ترجمه شده و انتشار توسط: قالب گراف